2019. október 30., szerda

Utazás

Határtalanul Szlovákiában

Egy átlagosnak tűnő őszi napon a 7. évfolyammal útnak indultunk Szlovákia felé a Határtalanul program keretében.
   Az első úti célunk a pozsonyi Magyar Tannyelvű Alapiskola és Gimnázium volt.

Ott érdekességeket tudhattunk meg az ottani iskolai életről. Egy kis buszozás után beértünk a belvárosba, ahol megnéztük a pozsonyi vár angolkertjét. Ott sajnos beleesett a szökőkútba egy napszemüveg, de szerencsére az egyik hosszú kezű diák megmentette. Ezután megtekintettük a belváros érdekességeit.

Akkor már nagyon éhesek voltunk, emiatt a szabad programot ,,mekizéssel" kezdtük. A sok séta után már nagyon fáradtak voltunk, és elindultunk a szállásra. A buszon nagyon jó hangulat uralkodott, de mindenkiben volt egy kis kíváncsiság. Miután megérkeztünk, mindenki elfoglalta a szobáját. Egy közepesen jó vacsora után megoldottuk az aznapra előírt feladatokat. Ekkorra már mindenki álmos volt, ezért gyorsan el is aludtunk.

Korai ébresztő és reggeli után elindultunk Lednicrónára.

Hosszú buszos utat követően  végigsétáltunk a kastély botanikus parkján. Ezután következett a nap legmegerőltetőbb része, amikor felmásztunk a Trencsényi várhoz.

Sok csigalépcső és szűk helyek után felértünk a toronyba, ahol gyönyörű kilátás várt minket. Miután visszamentünk a vár kapujához, az aznap kapott úti csomagunkat fogyasztottuk el. Felszálltunk a buszra, és Nyitráig meg sem álltunk.

Felsétáltunk a várnegyedbe, ahol megnéztük a püspöki palotát és a székesegyházat. Sok lépcsőzés, túrázás után visszaindultunk a szállásra. Ott már várt minket a vacsora, rántott hús krumplival. Szerencsére ez már sokkal finomabb volt, mint az előző napi kissé zsíros bolognai spagetti. Aznap este sokkal több energiánk maradt, hogy este még a szobánkban titkos beszélgetéseket folytassunk takarodó után.
    A harmadik napon Vöröskő várához látogattunk el, ahol különleges fegyvereket, bútorokat, festményeket néztünk meg.

Nem kaptunk magyar túravezetőt, ezért Szilvi néni volt az idegenvezetőnk, aki egy részletes tájékoztató alapján érdekességeket olvasott fel nekünk. Ezután a nagyszombati városnéző séta következett, ahol egy feladatsor segítségével fedeztük fel a belvárost.

A sok templom után kaptunk egy kis szabadidőt, amit mindenki sétával, vásárlással és evéssel töltött. Hazafelé már csak deáki Boldogasszony-templomnál álltunk meg.

Ott egy aranyos néni fogadott minket, aki hosszasan beszélt Deákiról, a templom történetéről és a látható festményekről Minket Margitoknak, gyöngyszemeknek nevezett. Nagyon kedvesek voltak férjével együtt, és a látogatás végén megvendégeltek minket sütivel, teával. Vacsora után ezen az utolsó estén meglátogattuk a fiúkat szállásukon, ahol a sötétben való ijesztgetés után tábortűzzel vártak minket. A tűz körül énekeltünk, zenét hallgattunk és volt, aki szalonnát is sütött. Kicsit késői takarodó után mindenki fáradtan került az ágyba.

Utolsó nap a reggeli ébredezés kicsit nehezen ment, de aztán végül mindenki összeszedte magát, mire indulnunk kellett.
Először Gútára látogattunk el, ahol Európa leghosszabb fahídján áthaladva megérkeztünk egy hajómalomhoz.

Itt nagyon hideg volt és nagy volt a köd, ezért nagyon fáztunk és fáradtak is voltunk, már nagyon nehezen tudtunk figyelni a néni előadására. Ezután következett a Komáromi erőd, ahol a hosszú séta kicsit unalmasnak tűnt.

A belvárosban viszont nagyon szép volt az Európa udvar, és a Klapka térre is sikerült akkor odaérnünk, amikor a torony ablakában megjelent egy huszár, és felcsendült a Klapka-induló.

A hazaindulás előtt kaptunk egy kis szabadidőt, amit fagyizással, palacsintázással töltöttünk. Ezt követően egy gyors gyülekező után elindultunk hazafelé.
   Örülünk, hogy részt vehettünk ezen a programon. Rengeteg új élménnyel gazdagodtunk. Kívánjuk, hogy sok iskolás gyereknek legyen lehetősége ilyen szuper, tartalmas szlovákiai kirándulásra eljutni. Köszönjük tanárainknak, Stefi néninek, Tündi néninek, Kati néninek, Szilvi néninek, Miki bácsinak és Krisztián bácsinak, hogy elvittek minket erre az élménydús utazásra.

*Néhány képen a dátum azért korábbi, mert az "amatőr fotós" nem vette észre, rossz a gépén a dátum beállítás...