2019. május 25., szombat

2019.04.08-11.Utazásunk történet 1. nap

2019.04.08-11.Utazásunk történet
1.nap

Hétfőn, hajnali fél 6-kor már szinte teljes létszámban ott várakoztunk a győrújbaráti Művelődési Ház parkolójában és vártuk a néhány perc múlva begördülő buszt. 6-kor már úton is voltunk, otthagyva a természetesen aggódó szülőket. Szegeden felvettük idegenvezetőnket, Katalint és rövid megállóval a határállomáson, Aradra érkeztünk dél körül. Sétáltunk a városban, betértünk a minorita templomba és a gyönyörű szecessziós  Kúltur Palotába. Kibuszoztunk a város szélén álló aradi vértanúk emlékművéhez, ahol koszorúzással róttuk le tiszteletünket a hősök előtt.

Következő állomásunk már valóban Bethlen világába vezetett Marosillyére. Az egykori várból csak a Vörös-toronynak nevezett lakó torony maradt meg. Böjte Csaba egyik munkatársa vezetett körbe az épületen, mesélte el hogy igazolta az utókor, hogy valóban itt született a fejedelem.

Este már vártak bennünket Csernakeresztúron. Három fogásos vacsorával fogadtaka kedves házi gazdák. Hat különböző panzióban aludtunk. egy-egy tanár vezetésével egy-egy csapat fiú, vagy lány. Fáradtan hajtottuk álomra fejünket.