2019. május 25., szombat

2019.04.08-11.Utazásunk történet 2. nap,

Utazásunk történet 2. napján reggeli után, melyet szállásadóink készítettek, meglátogattuk a helyi iskolát, ahol mindössze 16 kisdiák tanul az alsó tagozat két összevont osztályában. Átadtuk ajándékcsomagunkat, mely rajzeszközökből állt. Bekukkantottunk az óvisokhoz is, de ők megrémültek a rengeteg embertől és elbújtak a játszóházukba.

Útra keltünk Gyulafehérvár felé. Az ősi várban töltöttük a napot, melyet Bethlen Gábor építtetett újá és virágoztatott fel. A történelmi korszakok mind rajta hagyták lenyomatukat a mai napig éppen maradt várfalak közötti óriási területen. Kellemes, napsütéses napunk volt, így kellemesen telt az időutazásunk, melyet idegenvezetőnk vezetésével jártunk be.

Felemelő érzés volt a hatalmas bazilikában sétálni, ahol a hunyadiak (üres) szarkofágjai állnak. Mellette a XX. századi ortodox templom is érdekes volt. A bevehetetlen vár szerkezetével is ismerkedtünk.
Haza felé, mivel az idő ragyogó volt és április eleje lévén nem voltunk biztosak abban, hogy 2 nap múlva nem fog esni, ezért útba ejtettük Déva várát. Siklóval mentünk fel Magos Déva várához. Körbejártuk a falakat, gyönyörködtünk a kilátásban.

Este Csernakeresztúron, vacsora előtt, előadást hallgattunk az erdélyi konyha titkairól és hagyományairól.