2018. június 22., péntek

ÁPRILIS 19. CSÜTÖRTÖK

Tudósok, ősök, hősök nyomában a
Bolyaiak útján
Erdélyben

4. nap Erdélyben

2018.04.19.

A mai finom reggeli után egyből buszra szálltunk, hogy meglátogassuk a parajdi sóbányát.
 A parajdi sótelep Európa egyik legnagyobb sótartaléka. Több száz év kibányászható sóját rejti magában, és ezzel Erdély gazdaságának egyik legjelentősebb kincsesládája. A bányába egy autóbusz vitt le minket, miután kitett egy kis séta várt ránk. Érezhető volt a só illata a levegőben, és körülöttünk mindenhol csak só csillogott. Mikor beljebb értünk volt egy kis szabad időnk. Voltak ott boltok, büfé, egy kalandpark és még egy kápolna is. Mindenki élvezte ezt a látogatást. Ezután Korondon megnézhettük, hogyan készülnek a cserépedények. Volt ott egy hatalmas kemence is, ahol kiégették az agyag edényeket. Néhányan meg is próbáltak edényt formázni. Aztán Szovátán következett séta a városban. Utunkat nagyon szép színes virágok kísérték. Majd elértük a Medve-tavat, amely Európa egyetlen heliotermikus tava. Mivel sóban gazdag, nyáron a fürdőzőknek időnként ki kell jönniük a vízből és szintén emiatt a tóban lévő emberek a felszínen maradnak. Körbesétáltuk és a végén megálltunk egy felnőtt ”játszótérnél”. Végül felmentünk a domáldi kopjafához, Bolyai János édesanyjának sírjához, hogy megemlékezzünk róla. Ez egy magas domb tetején állt, ahonnan mindent be lehetett látni. Csodaszép volt a kilátás. A megemlékezés után mindenki leszaladt a meredek domboldalon. Visszamentünk a szállásra, ahol meleg étel várt ránk, majd a szálláshoz közel elmentünk kürtöskalácsot sütni.
 Ez volt a legmozgalmasabb napunk, amely valószín
űleg velem együtt sokak kedvencévé vált.